Honda

Minden ami a HONDÁKKAL kapcsolatos

A vadonatúj Honda Accord

 

2008. február 11. - A Honda ma bejelentette, hogy Európában bemutatja a teljesen új Accordot. A D szegmens prémium képviselőivel rivalizáló új Honda Accord szedán és Tourer sportos formai jegyeket, még kifinomultabb működést, a biztonság szempontjából egészen különleges megoldásokat, valamint bámulatos dinamikus képességeket kínál. Az új Accord Euro 5-ös emissziós normákat teljesítő motorpalettájával a Honda még inkább megerősíti környezettudatosság iránti elkötelezettségét.

 

 

A karosszéria sokkal szélesebb és kicsit alacsonyabb lett, stílusa érzelmesebb, sportosabb. Az ék alakú forma és az autó szélességét kiemelő, hangsúlyos, izmos kerékjárati ívek különleges, erőteljes látványt nyújtanak, és stabil, határozott autóvá teszik az Accordot. Az egyéni orr-rész és a lendületesebb vonalvezetés zömökebb, atletikusabb alakot eredményezett.

 

Az előző Accord generációhoz képest végbement evolúció a Tourer esetében még látványosabb, mert ebben az esetben a szállítókapacitás hangsúlya helyett a modern technológia dinamikusabb kifejezése került előtérbe, ugyanakkor megmaradt a használati érték és a rugalmasság.

 

 

Három modern erőforrás a kategóriában kitűnőnek számító emissziós értékkel

 

Az új sorozat lesz az első, amelyhez kizárólag a majd csak 2009 szeptemberében életbe lépő Euro 5-ös emissziós normákat teljesítő motorokat kínálunk. E kivételesen jó, környezetkímélő értékek azonban nem rontják a vezetési élményt, sőt a takarékosabb fogyasztás nagyobb teljesítménnyel és rugalmassággal párosul.

 

Először mutatkozik be a Honda második generációs dízelmotorja, amely a sokszorosan díjnyertes

 

i-CTDi erőforrás kimagasló erényeiből építkezik, s ismét magasabbra teszi a lécet a dízelmotorok mezőnyében. Modern technológiája, képességei alapján magától értetődően a gázolajos erőforrások élvonalához tartozik, és az Accordot dinamikus teljesítményű, környezettudatos autózást kínáló modellé teszi.

 

Elődjéhez hasonlóan az új i-DTEC motor kompakt, kis tömegű, kifinomult, és működés közben csöndes. A legmodernebb piezoelektromos, többfokozatú befecskendezési technológiát alkalmaztuk benne, hatékonyabb a kipufogógáz visszavezetése, illetve a részecskeszűrő révén tisztább a kipufogógáz. Ezzel egy időben a teljesítmény és a nyomaték egyaránt nőtt, hogy a vezetési élmény még sportosabb legyen. A teljesítmény 10 lóerővel 150-re (110 kW) nőtt a korábbival azonos, 4.000-es perenkénti fordulatszámon, míg a nyomaték immár 350 Nm 2.000-nél.

 

 

A 2,0 literes i-VTEC benzinmotor elődjével azonos teljesítményt kínál (156 LE 6.300-nál), míg fogyasztása egyike a legjobbaknak a kategóriájában. A legfontosabb technológiai újdonságok közé tartoznak a megnövelt átmérőjű szívószelepek, az optimálisabb mértékű és időzítésű szelepemelés, valamint a nagyobb áramlású szívó-, és kipufogó oldali szelepek.

 

A 2,4 literes motor még erősebb, teljesítménye 200 lóerő 7.000-nél, a nyomatékcsúcs 4.500-nál 233 Nm - az előző generáció esetében ezek az értékek 190 lóerő és 223 nm voltak. A jobb adatok mögött 10,5-ről 11,0-re növelt sűrítési arány, nagyobb átmérőjű szelepek, átdolgozott szelepemelési idők, illetve a kipufogórendszerben csökkentett nyomás állnak.

 

Hatfokozatú manuális és ötfokozatú automatikus váltók

 

Valamennyi motorhoz hatfokozatú manuális váltó jár, illetve a benzines erőforrásokhoz opcióként kérhető ötfokozatú automatikus is.

 

A manuális változatokban van "kapcsolási pont visszajelző", azaz SIL, amely a fordulatszámmérő közepében kapott helyet. Az UP (fel) vagy DOWN (vissza) jelek akkor villannak fel, ha a kedvezőbb fogyasztás érdekében elérkezett az idő a kapcsoláshoz a jelzett fokozatba; a Honda tesztjei megmutatták, hogy akár 5 százalékos fogyasztás csökkenés is elérhető, ha a vezető a jelzett időpontban vált.

 

Az ötfokozatú automatikus váltóműnek hagyományos "P R N D S" váltókulisszája van, s az előválasztó kart S állásba kapcsolva, illetve a volán mögötti váltókarocskákat használva léphetünk át a szekvenciális üzemmódba.

 

 

Agilis, biztonságos úttartás

 

A vezetést kedvelő autósok nagyra értékelik majd az új Accord agilis viselkedését. A mélyebben lévő tömegközéppont, a szélesebb nyomtáv és a teljesen új, kettős kereszt-lengőkaros első és multi-link hátsó felfüggesztés, a változó rátájú lengéscsillapítók, valamint a merevebb karosszériaszerkezet révén az Accord kezesebben reagál a vezető parancsaira. Az úttartás agilisabb, nagyobb magabiztosságot ad a vezetőnek, a karosszéria sodródása kisebb mértékű.

 

A sebességfüggő, elektromos szervokormány minden modellben szériafelszerelés, s az új axiális rendszerben nagy teljesítményű, kis belső ellenállású, kefe nélküli villanymotort használunk, amely nagy sebességnél remek kormányzási érzetet, stabilitást és magabiztosságot ad. A közvetlenebb áttétel mellett szintén azért döntöttünk, mert ez jobban megfelel az új Accord agilisabb menetdinamikájának.

 

Átfogó biztonsági csomag

 

A passzív biztonság elemeit a vezetést segítő dinamikus rendszerek egész sora teszi teljessé. A menetstabilizáló elektronika (VSA) minden változatban szériafelszerelés, és a jobb vagy a bal oldali kerekek fékezésével és a motor nyomatékának változtatásával abban segít a vezetőnek, hogy kanyarodás és gyorsulás közben, illetve hirtelen manőverek végrehajtásakor megtarthassa uralmát a jármű felett.

 

Adaptív elektromos szervokormány (EPS)

 

Az új Accordban emellett megtalálható az az innovatív rendszer, amely a VSA és az elektromos szervokormány erényeit egyesíti. Az adaptív elektromos szervokormány érzékeli az instabilitást csúszós útviszonyok között kanyarban és fékezéskor, és automatikusan kormányzási nyomatékot alkalmaz, hogy a vezető a megfelelő irányba fordítsa a volánt.

 

A rendszer által adott nyomaték alig érezhető, s az irányítás végig a vezető kezében marad. Ám ez a támogató rendszer elég ahhoz, hogy a vezető intuitívan cselekedjen, és reakciója elegendő ahhoz, az autó visszanyerje stabilitását, illetve rövidebb legyen a fékút.

 

 

A Modern vezetést segítő rendszer (ADAS) opció

 

A 2,2 literes i-DTEC és a 2,4 literes i-VTEC motoros Executive változatokhoz opcióként rendelhető meg a Honda Modern vezetést segítő rendszere (ADAS), amely három forradalmi technológiát ötvözve emeli új szintre a biztonságot. Ezek közül az első a Sávtartó Asszisztens (LKAS), amely kamerával figyeli, hogy az autó nem tér-e ki a sávjából. Ha szükséges, kormányzási nyomatékkal segít a vezetőnek, s ezzel csökkenti a vezetés stresszét az autópályán.

 

Az ADAS harmadik rendszere az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer (CMBS), amely figyeli a követési távolságot, illetve az Accord relatív sebességét az előtte haladó autóhoz képest. Ha valószínű az ütközés, akkor figyelmezteti a vezetőt, ha pedig elkerülhetetlen, akkor csökkenti az ütközés erejét.

 

Ezek a rendszerek egészítik az Accord passzív biztonsági elemeit, amelyek között megtalálhatók az első biztonsági övekhez tartozó előfeszítők és överőhatárolók, dupla első légzsák, vezető-, és utasoldali oldallégzsák, függönylégzsák, illetve a megfelelő gyerekülések rögzítéséhez legbiztonságosabb ISOFIX alsó és felső bekötési pontok. Emellett az első ülésekhez aktív fejtámla is jár, amelyek akkor aktiválódnak, ha egy ráfutásos baleset következtében az utas teste belenyomódik az ülésbe, s egy merev fémlemezre hatva a hátralendülő fej elé tolja a fejtámaszt, hogy a becsapódás lágyabb legyen.

 

 

Fejlett ütközési kompatibilitású karosszériaszerkezet (ACE)

 

A Honda a teljes termékpalettáján - s így az új Accordban is - folyamatosan bevezeti a Fejlett ütközési kompatibilitású karosszériaszerkezetet (ACE), amely a valós ütközési körülmények között jelentős mértékben növeli a bent ülők biztonságát.

 

Az első sokszögű főkeretet úgy alakítottuk ki, hogy számos energia-elvezető csatorna deformálódásával meggátolja az utascella alakváltozását. Ez különösen akkor fontos, amikor olyan járművek között kerül sor frontális ütközésre, amelyeknek magassága, tömege vagy vázszerkezete eltérő.

 

A lehető legjobb oldalvédelem érdekében a Honda mérnökei megnövelték a vázkeret oldalsó elemének keresztmetszetét, és különböző anyagok együttes alkalmazásával érték el a megfelelő merevséget és erőt a kritikus területeken, miközben a tömeg nem nőtt.

 

Az új Accord mindezek mellett számos gyalogosvédelmi megoldást is tartalmaz, amelyek már ismerősek lehetnek a korábbi Honda modellekből. Ilyen az erő hatására letörő ablaktörlő lapát, az első sárvédő és a motorházfedél energiaelnyelő felfogatási pontjai, illetve a motor és a fedél közötti üres és szabadabban deformálódó tér.

 

Prémium belső tér gondosan összeválogatott anyagokkal és kimagasló összeszerelési minőséggel

 

A műszerfal sportos hangulata mellett az első két utast a szabad tér érzése is hatalmába keríti. A különleges, ezüstszínű díszléc két oldalról indulva végigfut a műszerfalon és a középkonzolon. A látványos és a testet jól támasztó első ülések oldalpárnája nagyobb, míg új belső szerkezetük révén sokkal kevésbé továbbítják a rezgéseket az utas testére.

 

 

Az ezüstszínű díszítésekkel készülő, háromküllős fekete kormányon egész sor kezelőszerv található - többek között az audio, a sebességtartó automatika és a mobiltelefon is vezérelhető innen. A kormányoszlop négy irányban állítható, az előző Accordhoz képest 10 fokkal nagyobb tartományban szabályozható a dőlésszöge.

 

Az új Accord vezetője előtt "lebegő", hátulról megvilágított műszerek láthatók, a sebességmérő közepében kapott helyet az LCD multi-információs kijelző, amelyen különböző adatok jeleníthetők meg. A vezető a kijelző menüjét és az ott látható adatok közötti válogatást a volánra telepített kezelőszervekkel végezheti el.

 

 

Új elem a szerviz-emlékeztető, amely mutatja, hogy a következő karbantartásig mennyi távolság tehető még meg az autóval, vagy legkésőbb mikor kell azt megejteni. A megjelenő szimbólum nagyobb, ha a dátum már közel van.

 

Az utastéri rakodóhelyek között találunk két zsebet a középkonzol oldalán; egy fedeles tárolót a volán mellett; nagyméretű ajtózsebeket palackoknak és térképeknek; palacktartókat a hátsó ajtópanelekben, illetve egy tágas dobozt a kardánboxban. Lehajtható fedél helyett a nagy kesztyűtartó független fedelet kapott, s több részre osztottuk, így a kezelési kézikönyv helye mellett például van külön papírzsebkendő tartó is. A kardánbox fedele egyben kartámasz is, és 89 mm-es úton csúsztatható. Két pohártartó van a középkonzolban, s a hátsó utasok is találnak kettőt, ha lehajtják a középső kartámaszt.

 

Részletes műszaki adatokat a piaci bevezetéshez közelebbi időpontban teszünk közzé.

 

 

 




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 3
Tegnapi: 15
Heti: 34
Havi: 161
Össz.: 96 857

Látogatottság növelés
Oldal: Az Új Accord
Honda - © 2008 - 2024 - hondacivic.hupont.hu

A weblap a HuPont.hu weblapszerkesztő használatával született. Tessék, itt egy weblapszerkesztő.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »