AZ ÚJ HONDA CIVIC
A
jelenlegi modellnél szélesebb és alacsonyabb új Civic mértékadónak
ígérkezik a nagyon versenyképes európai C-szegmensben; különösen annak
minőségi, prémium szektorában.
A genfi tanulmányautó már tisztán jelezte azon szándékunkat, hogy a
Civicet szeretnénk egy sportosabb, érzelmesebb és élvezetesebb
vezethetőségű irányba terelni. Mindehhez kulcsfontosságú, kifejező elem
az ék alakú előretolt utastér, azonban semmi sem ment a flexibilitás,
vagy a haladó elrendezés rovására, hiszen kiemelkedően praktikus az
autóval együtt élni.
Mikor általános trend az autóiparban, hogy a követő generációk
nagyobbak, mint elődeik, meglepő lehet, hogy az új Civic külső
befoglaló méretei kisebbek, mint az eddigi modellé. A teljes hossz 4250
mm, a magasság pedig 1460 mm, mely egyaránt több, mint 30 mm-rel
kevesebb. Ami még inkább meglepő, hogy az utastér méretei nem
szenvedtek csorbát. Míg a hossz és magasság csökkent, a szélességet 50
mm-rel megnöveltük (1765 mm), az első és hátsó nyomtávokat pedig 36,
illetve 41 mm-rel (1504 mm, 1510 mm) kiszélesítettük, hogy dinamikusabb
sziluettet és jobb kezelhetőséget érhessünk el.
Első látásra az új stilisztika korlátozott belső praktikumot sugall.
Azonban az új Civic újradefiniálja a belső terek csomagolását,
elrendezési alapjait, mikor a futurisztikus formatervet egyesíti a
sokoldalúság, a praktikum és a használhatóság új szintjével.
A
Civic műszerfala a Dual Link elven alapul, s két funkcionális részre
oszlik: a fontos információk, mint pl. a sebesség a felső negyedben
jelennek meg, míg a többi az alsóban. E két funkció alapos
vizsgálatával sikerült megerősítenünk az ember-gép kapcsolatot. A Civic
így kaphatta meg futurisztikus, high-tech, sportos cockpitjét. A
határozott, háromdimenziós hatású Dual Link műszerfal csak az ék alakú,
előretolt kabin miatt jöhetett létre.
A Dual Link műszerfal többfunkciós kijelzőkön jeleníti meg a
tudnivalókat. A fontos információk, mint pl. a sebesség a műszerfal
felső zónájában jelennek meg, míg a többi az alsóban. Ennek az ésszerű
elhelyezésnek köszönhetően, mely az esszenciális információkat a
műszerfalon a lehető legmagasabbra helyezi, a vezetőnek csupán
minimális szemmozgásra van szüksége, ha az útra és a kijelzőre akar
figyelni. Ezzel is hozzájárulunk a biztonság és a vezetési élmény
fokozásához.
A felső zónában található elektronikus kijelző közepén található a
sebességmérő, bal oldalt a nyomatékcsúcs elvén működő
fordulatszámjelző, jobbra pedig az Eco lámpa, amely a pillanatnyi
fogyasztást mutatja. Alattuk kapott helyet a multi-info kijelző,
kilométerszámlálóval, két napi számlálóval, külső hőmérséklet
kijelzővel, fedélzeti számítógéppel (pillanatnyi fogyasztás, hatótáv,
átlagsebesség, átlagfogyasztás, utazási idő), és egy nagyfelületű
figyelmeztető mezővel.
A multifunkciós kormány a szokásos, jól működtethető Honda-elrendezésű.
A bal felső küllőn helyeztük el az audiorendszer távirányító gombjait,
az ellenkező oldalon pedig a sebességtartó kezelőszervei találhatók.
Bal alul, a küllők között található a beszédfelismerő navigáció és a
telefon gombjai, szemben pedig multi-info kijelző kapcsolói. A
megvilágított kapcsolókat éjszaka is könnyű megtalálni.
A kormánykerék szögét megváltoztattuk, hogy függőlegesebb, sportosabb
állása legyen. A vezetőnek is nagyobb a lábtere, hiszen a pedálok a
csípőponttól 987 mm-re kerültek, szemben a korábbi Civic előd 970
mm-ével. A kormány ilyen állítási tartománya a vezetőülés nagyobb
mozgatási lehetőségét kínálja, ezáltal a vezetési pozíció kényelmesebb
és sportosabb többféle testalkatú sofőr számára.
Puha tapintású anyagok borítják a műszerfal és az ajtók felső részét,
míg a műszerfal, a középkonzol és az ajtók alsó harmadában bőrhatású
erezet található.
A tárhelyeket nagy kapacitás, és javított, többcélú használhatóság
jellemzi. Található itt egy 14 literes, megvilágított és hűtött
kesztyűtartó, egy nagyméretű (egyliteres) középső rekesz, kivehető
hamutartó, és egy nagy űrtartalmú (6.9 literes), csúsztatható fedelű
dupla italtartó, mely első könyöklőként is funkcionál. Minden ajtóban
helyet kapott egy félliteres palack elhelyezésére alkalmas italtartó,
illetve az első ajtókban térképzsebet is kiképeztek.
Három különböző motorból választhatunk: egy 1339 cm3-es, 61 kW/83 LE-s
és egy vadonatúj, 1799 köbcentis, 103 kW/140 LE-s benzinesből, illetve
egy 2204 cm3-es, 103 kW/140 LE-s dízelből. Mindegyik hatsebességes
váltót kap, s ezzel a Honda Civic az első C-szegmenses autó, melynek
teljes modellpalettája hatfokozatú váltóművel lett felszerelve. A
benzinmotoros változatok választhatók a Honda automatizált
hatsebességes erőátvitelével is (i-SHIFT).
Az
új hatsebességes váltómű belső struktúrája megegyezik a korábbi
ötsebességesével, de a kapcsolási érzet a rövidebb löketű
kapcsolóhüvelynek, a csatlakozás nélküli előválasztó struktúrának,
kapcsolókarmantyúknak és a kisebb súrlódású, nagykapacitású
léptetőcsapágyaknak köszönhetően javult. Kiegészítésképp egy új
fogaskerék-specifikációt is találunk, mellyel a III. és VI. fokozatok
közötti átkapcsolás lett pontosabb. A váltó kompaktabb és kisebb
súrlódású. A kapcsolási út lerövidült, az áttételek közelebb vannak és
javult az általános érzet.
A manuális váltó adja az alapot a vadonatúj automatizált manuális
váltóművünknek - mely az első ilyen Honda-alkalmazás. Az i-SHIFT névre
keresztelt rendszerben egy tengelykapcsoló- és egy léptetőaktuátort
alkalmazva a manuálisnál jobb üzemanyagfogyasztást érhetünk el.
Természetesen a vezetőnek a kényelmesebb vezetési stílus érdekében
automatikus mód is rendelkezésére áll, míg a manuális üzemmód a
kormányon lévő szekvenciális váltófüleket használva sportosabb
kapcsolásokat tesz lehetővé.
A Honda nagyon ügyelt a váltások simaságára Auto üzemmódban, de ezzel
egyidőben a manuális mód pedig nagyon sportos és készséges. Az i-SHIFT
az 1.4-es és 1.8-as motorokhoz választható, s a finom váltásokat
egyesíti a gazdaságossággal.