Honda

Minden ami a HONDÁKKAL kapcsolatos

AZ ÚJ HONDA CIVIC


A jelenlegi modellnél szélesebb és alacsonyabb új Civic mértékadónak ígérkezik a nagyon versenyképes európai C-szegmensben; különösen annak minőségi, prémium szektorában.

A genfi tanulmányautó már tisztán jelezte azon szándékunkat, hogy a Civicet szeretnénk egy sportosabb, érzelmesebb és élvezetesebb vezethetőségű irányba terelni. Mindehhez kulcsfontosságú, kifejező elem az ék alakú előretolt utastér, azonban semmi sem ment a flexibilitás, vagy a haladó elrendezés rovására, hiszen kiemelkedően praktikus az autóval együtt élni.

Mikor általános trend az autóiparban, hogy a követő generációk nagyobbak, mint elődeik, meglepő lehet, hogy az új Civic külső befoglaló méretei kisebbek, mint az eddigi modellé. A teljes hossz 4250 mm, a magasság pedig 1460 mm, mely egyaránt több, mint 30 mm-rel kevesebb. Ami még inkább meglepő, hogy az utastér méretei nem szenvedtek csorbát. Míg a hossz és magasság csökkent, a szélességet 50 mm-rel megnöveltük (1765 mm), az első és hátsó nyomtávokat pedig 36, illetve 41 mm-rel (1504 mm, 1510 mm) kiszélesítettük, hogy dinamikusabb sziluettet és jobb kezelhetőséget érhessünk el.

Első látásra az új stilisztika korlátozott belső praktikumot sugall. Azonban az új Civic újradefiniálja a belső terek csomagolását, elrendezési alapjait, mikor a futurisztikus formatervet egyesíti a sokoldalúság, a praktikum és a használhatóság új szintjével.

A Civic műszerfala a Dual Link elven alapul, s két funkcionális részre oszlik: a fontos információk, mint pl. a sebesség a felső negyedben jelennek meg, míg a többi az alsóban. E két funkció alapos vizsgálatával sikerült megerősítenünk az ember-gép kapcsolatot. A Civic így kaphatta meg futurisztikus, high-tech, sportos cockpitjét. A határozott, háromdimenziós hatású Dual Link műszerfal csak az ék alakú, előretolt kabin miatt jöhetett létre.

A Dual Link műszerfal többfunkciós kijelzőkön jeleníti meg a tudnivalókat. A fontos információk, mint pl. a sebesség a műszerfal felső zónájában jelennek meg, míg a többi az alsóban. Ennek az ésszerű elhelyezésnek köszönhetően, mely az esszenciális információkat a műszerfalon a lehető legmagasabbra helyezi, a vezetőnek csupán minimális szemmozgásra van szüksége, ha az útra és a kijelzőre akar figyelni. Ezzel is hozzájárulunk a biztonság és a vezetési élmény fokozásához.

A felső zónában található elektronikus kijelző közepén található a sebességmérő, bal oldalt a nyomatékcsúcs elvén működő fordulatszámjelző, jobbra pedig az Eco lámpa, amely a pillanatnyi fogyasztást mutatja. Alattuk kapott helyet a multi-info kijelző, kilométerszámlálóval, két napi számlálóval, külső hőmérséklet kijelzővel, fedélzeti számítógéppel (pillanatnyi fogyasztás, hatótáv, átlagsebesség, átlagfogyasztás, utazási idő), és egy nagyfelületű figyelmeztető mezővel.

A multifunkciós kormány a szokásos, jól működtethető Honda-elrendezésű. A bal felső küllőn helyeztük el az audiorendszer távirányító gombjait, az ellenkező oldalon pedig a sebességtartó kezelőszervei találhatók. Bal alul, a küllők között található a beszédfelismerő navigáció és a telefon gombjai, szemben pedig multi-info kijelző kapcsolói. A megvilágított kapcsolókat éjszaka is könnyű megtalálni.

A kormánykerék szögét megváltoztattuk, hogy függőlegesebb, sportosabb állása legyen. A vezetőnek is nagyobb a lábtere, hiszen a pedálok a csípőponttól 987 mm-re kerültek, szemben a korábbi Civic előd 970 mm-ével. A kormány ilyen állítási tartománya a vezetőülés nagyobb mozgatási lehetőségét kínálja, ezáltal a vezetési pozíció kényelmesebb és sportosabb többféle testalkatú sofőr számára.

Puha tapintású anyagok borítják a műszerfal és az ajtók felső részét, míg a műszerfal, a középkonzol és az ajtók alsó harmadában bőrhatású erezet található.

A tárhelyeket nagy kapacitás, és javított, többcélú használhatóság jellemzi. Található itt egy 14 literes, megvilágított és hűtött kesztyűtartó, egy nagyméretű (egyliteres) középső rekesz, kivehető hamutartó, és egy nagy űrtartalmú (6.9 literes), csúsztatható fedelű dupla italtartó, mely első könyöklőként is funkcionál. Minden ajtóban helyet kapott egy félliteres palack elhelyezésére alkalmas italtartó, illetve az első ajtókban térképzsebet is kiképeztek.

Három különböző motorból választhatunk: egy 1339 cm3-es, 61 kW/83 LE-s és egy vadonatúj, 1799 köbcentis, 103 kW/140 LE-s benzinesből, illetve egy 2204 cm3-es, 103 kW/140 LE-s dízelből. Mindegyik hatsebességes váltót kap, s ezzel a Honda Civic az első C-szegmenses autó, melynek teljes modellpalettája hatfokozatú váltóművel lett felszerelve. A benzinmotoros változatok választhatók a Honda automatizált hatsebességes erőátvitelével is (i-SHIFT).

Az új hatsebességes váltómű belső struktúrája megegyezik a korábbi ötsebességesével, de a kapcsolási érzet a rövidebb löketű kapcsolóhüvelynek, a csatlakozás nélküli előválasztó struktúrának, kapcsolókarmantyúknak és a kisebb súrlódású, nagykapacitású léptetőcsapágyaknak köszönhetően javult. Kiegészítésképp egy új fogaskerék-specifikációt is találunk, mellyel a III. és VI. fokozatok közötti átkapcsolás lett pontosabb. A váltó kompaktabb és kisebb súrlódású. A kapcsolási út lerövidült, az áttételek közelebb vannak és javult az általános érzet.

A manuális váltó adja az alapot a vadonatúj automatizált manuális váltóművünknek - mely az első ilyen Honda-alkalmazás. Az i-SHIFT névre keresztelt rendszerben egy tengelykapcsoló- és egy léptetőaktuátort alkalmazva a manuálisnál jobb üzemanyagfogyasztást érhetünk el. Természetesen a vezetőnek a kényelmesebb vezetési stílus érdekében automatikus mód is rendelkezésére áll, míg a manuális üzemmód a kormányon lévő szekvenciális váltófüleket használva sportosabb kapcsolásokat tesz lehetővé.

A Honda nagyon ügyelt a váltások simaságára Auto üzemmódban, de ezzel egyidőben a manuális mód pedig nagyon sportos és készséges. Az i-SHIFT az 1.4-es és 1.8-as motorokhoz választható, s a finom váltásokat egyesíti a gazdaságossággal.




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 15
Heti: 33
Havi: 160
Össz.: 96 856

Látogatottság növelés
Oldal: Az Új Civic
Honda - © 2008 - 2024 - hondacivic.hupont.hu

A weblap a HuPont.hu weblapszerkesztő használatával született. Tessék, itt egy weblapszerkesztő.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »